Categorie: Hoofdklasse

21/12/2012


BDO en KNHB volgend seizoen uit elkaar

Met ingang van het nieuwe seizoen zal BDO haar partnership met de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) beëindigen. Na 17 jaar samenwerking heeft BDO besloten te kiezen voor een andere (sport) sponsorstrategie. Gezamenlijk zijn de afgelopen jaren veel mooie resultaten gerealiseerd, zoals de professionalisering van hockeyverenigingen op het gebied van hun financiën. De ruim driehonderd hockeyverenigingen die ons land telt, hebben in de loop der jaren geprofiteerd van BDO’s partnerschap met de KNHB. Een belangrijke pijler in de samenwerking met de KNHB was het advieswerk dat BDO voor hockeyverengingen verrichte op het gebied van financiële- en fiscale vraagstukken. BDO heeft jarenlang haar deskundigheid en ervaring ingezet om verenigingen bij deze vraagstukken te helpen. BDO stelt tevreden vast dat het partnership met de KNHB de gewenste bijdrage heeft gebracht aan haar doelstellingen om de klanten van BDO te ondersteunen in het ondernemen. Johan Wakkie, directeur KNHB: “BDO is in 1995 gestart bij de KNHB als eerste dienstverlenende partner voor verenigingen. Met name het adviseren van penningmeesters van verenigingen over de financiën heeft verenigingen inzicht gegeven over contributies, kosten van accommodaties en baromzet. De steun van BDO aan de nationale arbitrage en het internationale hockey en de FIH heeft het hockey goed gedaan. Ik wil de vele betrokken mensen van BDO hartelijk bedanken voor deze bijzonder lange en vruchtbare samenwerking.” Reinder Brummelman, bestuursvoorzitter BDO: “We kijken terug op een mooie periode in de hockeywereld. Samen met de KNHB zijn we in 1995 gestart met het partnership en sinds die periode heeft het hockey in Nederland een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Het aantal leden is gegroeid, er zijn veel clubs bijgekomen en er is zowel bij de KNHB als bij de verenigingen een professionaliseringsslag doorgevoerd waardoor het hockey in allerlei opzichten naar een hoger niveau is getild. Wij zijn er trots op dat we daar met de KNHB aan hebben kunnen bijdragen. Voor BDO is de tijd aangebroken de focus van onze sportsponsoring te verleggen maar niet zonder de hockeygemeenschap bij deze te bedanken voor de intensieve samenwerking.”  

Lees het hele bericht op HoofdklasseHockey.nl

Deel dit artikel met anderen
Gerelateerde artikelen:
  • KNHB en adidas tot einde 2016 met elkaar in zee
  • KNHB verlengt contract met Volvo
  • Fleuren: ‘Volgend jaar is volgend seizoen’
  • Pinoké heren ook volgend seizoen onder hoede van Giles Bonnet
  • Omar Schlingemann ook volgend seizoen bij HIC
  • Reageer op dit bericht